Bieganie dobre na wszystko, cz. 1

Stoisz przed lustrem i widzisz, że przydałoby Ci się zrzucić kilka kilogramów? A może doszłaś do wniosku, iż musisz poprawić swoją kondycję? Wyjdź na zewnątrz i zacznij … biec!

Bieganie to specyficzny sport. Nie wymaga konkretnego miejsca, czasu, towarzystwa, sprzętu, a co najważniejsze – nic nie kosztuje.

Bieganie dobre na wszystko

Bieganie dobre na wszystko

Szczupła sylwetka
Bieganie to jeden z najintensywniej spalających tłuszcz sportów jakie można wybrać. Jest doskonałym elementem mądrego programu odchudzającego. Dodatkowo regularne bieganie skłania do zmiany diety na zróżnicowaną, bogatą w witaminy i mikroelementy a ubogą w zgubne dla Ciebie tłuszcze. Pamiętaj również o piciu dużej ilości wody mineralnej niegazowanej. W ten sposób znormalizujesz swój apetyt, co pozwoli Ci utrzymać prawidłową wagę.

Zdrowie i odporność
Sporty areobowe wzmacniają nasze serce, mięśnie, usprawniają pracę płuc i krwioobiegu, obniżają poziom cholesterolu, a także regulują wysokość ciśnienia. Dzięki temu jesteśmy bardziej wytrzymali, sprawniejsi, w lepszej kondycji i zmniejszamy ryzyko powstania chorób układu krążenia ( na które umiera większość Polaków).

Koncentracja
Po krótkim treningu nasz mózg sprawniej pracuje, głównie ma to związek z dotlenieniem go. Potrafimy łatwiej się skoncentrować, wiadomości szybciej “wchodzą” do głowy, łatwiej zapamiętujemy i skupiamy się na wykonywanej czynności.

Dobry nastrój
Badania wykazują, że bieganie jest wspaniałym środkiem antystresowym. W walce z początkami depresji wygrywa z wszystkimi lekarstwami. Biegający cieszą się większą energią, pewnością siebie i lepszym samopoczuciem. Potrafią cieszyć się prostymi rzeczami: zielenią drzew, szumem wiatru, promieniami słońca. Ich nastrój poprawia też świadomość, że robią coś korzystnego dla ich zdrowia i wyglądu.

Zaoszczędzone pieniądze
Nie musisz wydawać sporej sumy pieniędzy na niezbędny sprzęt, opłacenie miejsca wykonywania ćwiczeń, czy osobę prowadzącą. Aby uprawiać bieganie, tak naprawdę są Ci potrzebne tylko odpowiednie buty. Świat stoi przed Tobą otworem!

Poznać siebie
Podczas treningów można wiele przemyśleć, na wiele spraw spojrzeć z zupełnie innej perspektywy, zagłębić się w siebie. Biegacz wykorzysta swoją pasję, aby zostać sam na sam ze swoimi myślami i emocjami. Oczyścić je i uporządkować. Kontakt z naturą pozwala spojrzeć na swoje życie w łagodny sposób.

Łamać wszelkie granice
Jednym z fenomenów biegania są postępy jakich można dokonać. Zdyszana po stu metrach truchtu osoba pokonuje pierwszy kilometr, drugi, piąty, dziesiąty… Biega coraz szybciej i coraz dalej. Nie dowiesz się jak wielką satysfakcję daje łamanie własnych barier dopóki tego nie posmakujesz!

Dążyć do doskonałości
Regularne bieganie zmienia człowieka nie tylko fizycznie, ale i umysłowo. Staje się bardziej “czysty” i pragnie tą czystość pielęgnować. Bardziej dba o odpowiednie odżywianie, stara się poprawić swój tryb życia, zmniejsza ilość pochłanianego alkoholu i innych używek, rzadziej (jeśli w ogóle) pali papierosy.

Spokojny sen
Wysiłek fizyczny, a także wspomniane dotlenienie mózgu powodują, że po treningu śpi się fantastycznie. Polecamy tym, którzy mają problemy z zaśnięciem!

Poznawać nowych ludzi
Zarówno biegając na sali, boisku, jak i po mieście łatwo nawiązać nowe kontakty, szczególnie z osobami uprawiającymi ten sam sport, co my. Wspólna pasja i doświadczenia łączą ludzi tak, że pierwszy raz spotkaną osobę często traktuje się jak starego drucha.

Czy mój organizm sobie poradzi ?
Jeśli jesteś wysportowaną, młodą osobą, najprawdopodobniej nie masz się czego obawiać. W innej sytuacji są palacze, ex-palacze, osoby mające problemy z sercem (lub mające w rodzinie osoby chore na serce), a także wszyscy po 35 roku życia. Oni powinni sprawę potraktować poważniej.
Koniecznie powinny zgłosić się do lekarza osoby czujące bóle, uciski w klatce piersiowej, lewej stronie karku lub ramieniu podczas lub po ćwiczeniu, osoby mdlejące, mające problemy ze stawami, kośćmi, czy bólami głowy. Oczywiście, mnóstwo ludzi biega (i uprawia inne rodzaje aktywności) bez konsultacji z lekarzem, jeśli jednak macie jakiekolwiek wątpliwości – poszukajcie odpowiedniego fachowca i traktujcie wizytę u niego jak rodzaj ubezpieczenia. Dobre badanie powinno być wykonane przez lekarza znającego problematykę sportową i zawierać test wytrzymałościowy i badanie EKG (zachowaj wyniki). Polecam zestawy badań w ośrodkach medycyny sportowej.

Moda na bieżni, czyli – jak się ubrać na trening?

Prawdziwe Buty-Do-Biegania
Dobre buty nie tylko nie narobią Ci odcisków, ale i pomogą uniknąć nieprzyjemnych kontuzji kiedy będziesz biegać więcej. Nie kupuj ich jednak od razu. Pobiegaj tydzień, dwa w tym co masz w domu i dopiero udaj się do sklepu. Przy zakupie nowego obuwia pamiętaj, żeby było ono o pół numeru większe niż buty na co dzień, najlepiej z miękkiej skóry, sięgające ponad kostkę. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, zafunduj sobie buty wiarygodnej firmy.

Strój biegacza
Twoje ubranie powinno być przede wszystkim wygodne, niekrępujące, nie za zimne i nie za ciepłe. Najlepiej nosić bawełniane spodenki oraz podkoszulkę, a także syntetyczne skarpety. Na zimniejsze dni przydaje się dres (wygodniejszy jest cienki i lekki z syntetycznej tkaniny) lub spodnie (do pół uda albo długie).

Na wszelki wypadek można zabrać ze sobą ciepłą bluzę (warto ją założyć zaraz po treningu). Kiedy jest naprawdę zimno koniecznie zakładaj czapkę – przez głowę ucieka 30% ciepła – i sportową kurtkę oraz rękawiczki.

Podziel się z przyjaciółmi:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, ocena: 5,00 na 5)


3 komentarze

  1. Admin

    Bieganie to jeden z najintensywniej spalających tłuszcz sportów jakie można wybrać. Jest doskonałym elementem mądrego programu odchudzającego. Dodatkowo regularne bieganie skłania do zmiany diety na zróżnicowaną, bogatą w witaminy i mikroelementy.

  2. Uwielbiam tę formę treningu jednak z bieganiem trzeba uważać bo jest to rodzaj sportu, który każdy uważa za tak prosty że nie trzeba się do tego wcześniej przygotować. A prawda jest taka że dobrze poświęcić chociaż chwilę żeby poczytać o planach treningowych, jak rozłożyć intensywność treningów i dowiedzieć się o filozofii biegania, bo tak po prawdzie bieganie to cała filozofia 🙂 Ale najważniejsze są dobre buty, chęci i słuchanie własnego ciała. Do dzieła!

Zostaw komentarz

Dyskutując, szanujmy innych Użytkowników nawet jeżeli nie zgadzamy się z nimi. Za wulgaryzmy i linki w komentarzach traci się konto. Prosimy uważnie redagować wpisy, po ich zapisaniu nie ma możliwości edycji.
Komentarze nowych Użytkowników są przez jakiś czas akceptowane przez Moderatorów.

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*