Pamiętaj o rozgrzewce

Podstawą rozpoczęcia jakichkolwiek ćwiczeń jest prawidłowa rozgrzewka. Ćwiczenia dają wtedy więcej przyjemności i lepsze rezultaty.

Prawidłowo przeprowadzona rozgrzewka powoduje że mięśnie i ciało pracują wydajniej i tym samym są przygotowywane do większego wysiłku. Rozgrzewka zapobiega również szybkiemu gromadzeniu kwasu mlekowego, przedwczesnemu wyczerpaniu oraz poprawia zdolność mięśni do ruchu. Pamiętaj, aby po rozgrzewce poczekać 5-10 min. zanim przystąpisz do wykonywania właściwych ćwiczeń.

Rozgrzewka przed ćwiczeniami

Rozgrzewka przed ćwiczeniami

Oprócz ćwiczeń przedstawionych poniżej możesz wykonać również luźny bieg w miejscu, który łączysz z ruchem ramion, sprężyście uginając nogi oraz podskoki w miejscu ze złączonymi nogami. Podskakując, skręcasz barki i biodra w przeciwnych kierunkach (barki w lewo, biodra w prawo i odwrotnie). Opadaj na ugięte, rozstawione i lekko odchylone na zewnątrz stopy. Skoki łącz z wymachem ramion.

Rozgrzewka do ćwiczeń fizycznych

Rozgrzewka do ćwiczeń fizycznych

Ćwiczenie pierwsze
Stojąc w lekkim rozkroku na zmianę dotykaj łokciem przeciwnego kolana. Druga ręka wyprostowana i mocno odchylona do tyłu.

 

 

 

 

 

Rozgrzewka do ćwiczeń

Rozgrzewka do ćwiczeń

Ćwiczenie drugie
Opuszczaj uniesione w górę ramiona, podnosząc na przemian raz prawe, raz lewe kolano.
 

 

  

 

 

Podziel się z przyjaciółmi:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Nikt nie oceniał)


9 komentarzy

  1. Faktycznie rozgrzewka jest jedną z najważniejszych części treningu jednak pierwszy raz spotykam się z opinią że powinno się odczekać 5-10 min po rozgrzewce zanim zacznie się ćwiczenia właściwe… Zawsze słyszałam że jeśli rozgrzewka trwa (obowiązkowo) od 6-10 min to płynnie przechodzimy po niej do ćwiczeń.

  2. Ja mam swoją ulubioną rozgrzewkę i trwa ona ok 10 min, potem odrazu zaczynamy ćwiczenia bo jaki cel byłby robić rogrzewkę która jak sama nazwa wskazuje rozgrzewa mięśnie, a potem odczekać chwilę aż te mięśnie “ostygną”… ?

  3. Fajne ćwiczenia tylko trochę ich mało jak na rozgrzewkę, dobrze jest też wpleśc do niej trochę delikatnego cardio jak skipy czy pajace żeby trochę podkręcić tętno 🙂

  4. Dobrze rogrzanie mięśnie to podstawa jeśli chcemy uniknąć kontuzji!! 🙂

  5. Ktoś ma może jakiś ulubiony zestaw ćwiczeń na rozgrzewkę, który rozgrzeje wszystkie mięśnie i zapobiegnie kontuzjom ? 🙂

  6. Ja bardzo chętnie pomogę paniom w rozgrzewce i doradzę jakie ćwiczenia są najlepsze ;P

  7. Ej nie pomyliły Ci się strony ?? 😉 To raczej nie jest strona do poszukiwania przyszłej żony ;P Chociaż nigdy nic nie wiadomo XD

  8. Zawsze warto spróbować – nigdy nie wiadomo co się chłopakowi przytrafi XD

Zostaw komentarz

Dyskutując, szanujmy innych Użytkowników nawet jeżeli nie zgadzamy się z nimi. Za wulgaryzmy i linki w komentarzach traci się konto. Prosimy uważnie redagować wpisy, po ich zapisaniu nie ma możliwości edycji.
Komentarze nowych Użytkowników są przez jakiś czas akceptowane przez Moderatorów.

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*