Tytułem przestrogi . . . aby ćwiczenia zawsze były przyjemnością

Ćwiczenia fizyczne wiążą się ze zwiększonym obciążeniem dla mięśni, stawów, układu oddechowego. Dotyczy to zwłaszcza tych osób które aktywność fizyczną znają głównie z opowiadań lub telewizji 😉

Jak prawidłowo ćwiczyć

Jak prawidłowo ćwiczyć

Nagły zapał do ćwiczeń prowadzi zwykle do przeciążenia stawów i może spowodować urazy i kontuzje. Dlatego, jeżeli do tej pory nie uprawiałaś aktywnie ćwiczeń, zalecamy wcześniej konsultacje z lekarzem lub przynajmniej instruktorem wuefu w szkole.

Również, jeżeli kiedykolwiek przechodziłaś choroby czy urazy, które mogły zostawić trwałe uszkodzenia organiczne lub ortopedyczne, powinnaś zwrócić się o poradę do lekarza, który wskaże właściwe dla ciebie ćwiczenia oraz określi przeznaczony czas ćwiczeń.

To samo dotyczy osób które mają problemy z ciśnieniem oraz płucami.

Praktyka wykazała, że 20 minut codziennych ćwiczeń wystarcza do osiągnięcia dobrej formy i samopoczucia. Osoby początkujące powinny często powtarzać te same ćwiczenia i robić między nimi dłuższą przerwę.

Zasady których należy przestrzegać!
Podczas ćwiczeń powinnaś oddychać równomiernie i nie wstrzymywać oddechu. Oddech powinien być spokojny i regularny. Bardzo ważne jest również zachowanie prawidłowej postawy ciała oraz prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń.

Najpierw przeczytaj uważnie opis ćwiczeń i przyjrzyj się dokładnie jego ilustracji. Postaraj się skoncentrować, ponieważ brak koncentracji i zmęczenie powodują niestaranne wykonywanie ćwiczeń, co może być przyczyną urazów.

8 komentarzy

  1. Konsultacja z lekarzem zawsze jest konieczna bo nigdy nie wiadomo jakie urazy mogą się obudzić kiedy nagle nadwyrężymy swoje ciało poprzez zbyt intensywne ćwiczenia. Dobrze jest też na początku swojej przygody z ćwiczeniami zasięgnąc porady trenera osobistego, kilka lekcji z trenerem to nie majątek a może uchronić nas przed naprawdę poważnymi urazami. Ja właśnie zaczynałam od konsultacji z lekarzem i trenerem i nigdy nie nabawiłam się żadnej kontuzji.

  2. A jeśli kogoś naprawdę nie stać na trenera to jak się za to zabrać tak żeby było bezpiecznie od początku? jak często i jak długo ćwiczyć na początek?

  3. 3 razy w tygodniu tak po 30 min jest wystarczajaco jak na początek, jest pelno poradników od czego zaczac i jak się za to zabrac ale dobrze jest przejsc się chociaż do lekarza rodzinnego zeby dowiedziec sie czy wszystko jest ok z naszym zdrowiem

  4. Ja właśnie po ćwiczeniach !! Dawać dziewczyny bo samo się nie zrobi !! ;D

  5. No ja się tak już zabieram od roku i co tydzień zaczynam od poniedziałku ale w poniedziałek zazwyczaj mi się nie chce bo po imprezie albo początek tygodnia albo jeszcze jakaś wymówka się znajdzie ;D

  6. Ja też tak przez długi czas odkładałam ćwiczenia “na jutro” aż w końcu wzięłam się za siebie, i tak od roku ćwiczę prawie codziennie 🙂 I powiem wam że naprawdę warto bo tak po ok miesiącu nie zmuszałam się już do ćwiczenia tylko po prostu chciałam i źle się czułam jak opuściłam trening 🙂

  7. dziewczyny weźcie się za siebie jeśli któraś jeszcze nie zaczęła bo lato już tuż tuż żebyście nie zaczeły miesiąc przed narzekać że przecież teraz to już nie zdążycie, powoli a do celu 🙂

  8. Już pierwsza opalenizna złapana i odrazu lepiej się wygląda, ja już walczę od stycznia i jest naprawdę dobrze ! ;D

Zostaw komentarz

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*