Victoria’s Secret rezygnuje z aniołków! Zastąpią je m. in sportsmenki

Sportsmanka

Amerykański producent bielizny Victoria’s Secret zrezygnował z charakterystycznymi supermodelkami w strojach aniołków. Mają je zastąpić m.in. znane sportsmenki. Firma traktuje to jako ukłon w stronę potrzeb wszystkich kobiet.

Victoria’s Secret to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek bielizny na świecie. Sklepy VS znajdują się w wielu miejscach na świecie, a ich produkty cieszą się dużą popularnością. Marka organizuje także regularnie pokazy mody, których dotychczas bardzo charakterystycznym elementem były supermodelki w strojach aniołków. W odpowiedzi na potrzeby kobiet, marka postanowiła zmienić swój wizerunek i nawiązać współpracę z wpływowymi kobietami m.in. ze świata sportu.

Modelka VS

Nowe ambasadorki marki Victoria’s Secret

Marka Victoria’s Secret nawiązała współpracę z siedmioma ambasadorkami skupionymi w VS Collective. Są to: reprezentantka Stanów Zjednoczonych w piłce nożnej, działaczka na rzecz równości płci i aktywistka LGBT Megan Rapinoe, narciarka o chińskich korzeniach Eileen Gu, hinduska aktorka i producentka filmowa Priyanka Chopra Jonas, urodzona w Sudanie Południowym australijska modelka Adut Akech Bior zaangażowana w pomoc uchodźcom na całym świecie, brytyjska fotografka Amanda de Cadenet, promująca ciałopozytywność ciemnoskóra modelka Paloma Elsesser oraz pierwsza jawnie transpłciowa modelka Victoria’s Secret Valentina Sampaio.

Modelka w stroju kąpielowym

Zmiana polityki Victoria’s Secret

Marka Victoria’s Secret od lat była krytykowana za promowanie nierealnych kanonów piękna i uprzedmiatawianie kobiet. W końcu symbolem firmy były seksowne, szczupłe modelki w szpilkach biorące udział w pokazach mody marki od 1995 roku. Pokazy były transmitowane w czołowych amerykańskich telewizjach, a wśród Aniołków VS były między innymi Heidi Klum, Miranda Kerr, Alessandra Ambrosio czy Gisele Bündchen.

Wygląda na to, że firma zdała sobie sprawę z tego, że popularność ruchu #bodypositive oraz liczne zarzuty związane z promowaniem nierealnych kanonów kobiecości powinny zmusić do refleksji. W udzielonym jakiś czas temu wywiadzie dla „New York Timesie” Martin Waters, który w lutym br. został dyrektorem generalnym Victoria’s Secret, powiedział „(…) reagowaliśmy zbyt późno, kiedy świat się zmieniał. Musimy przestać myśleć o tym, czego chcą mężczyźni, a zacząć o tym, czego chcą kobiety”. Myślicie, że klientkom marki spodoba się taki kierunek zmian?

1 komentarz

  1. Przyznam szczerze, że miło i przyjemnie się czyta Twojego bloga. Masz talent, ambicję i lekkie pióro gratuluję

Zostaw komentarz

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*