Tytułem przestrogi . . . aby ćwiczenia zawsze były przyjemnością

Ćwiczenia fizyczne wiążą się ze zwiększonym obciążeniem dla mięśni, stawów, układu oddechowego. Dotyczy to zwłaszcza tych osób które aktywność fizyczną znają głównie z opowiadań lub telewizji 😉

Jak prawidłowo ćwiczyć

Jak prawidłowo ćwiczyć

Nagły zapał do ćwiczeń prowadzi zwykle do przeciążenia stawów i może spowodować urazy i kontuzje. Dlatego, jeżeli do tej pory nie uprawiałaś aktywnie ćwiczeń, zalecamy wcześniej konsultacje z lekarzem lub przynajmniej instruktorem wuefu w szkole.

Również, jeżeli kiedykolwiek przechodziłaś choroby czy urazy, które mogły zostawić trwałe uszkodzenia organiczne lub ortopedyczne, powinnaś zwrócić się o poradę do lekarza, który wskaże właściwe dla ciebie ćwiczenia oraz określi przeznaczony czas ćwiczeń.

To samo dotyczy osób które mają problemy z ciśnieniem oraz płucami.

Praktyka wykazała, że 20 minut codziennych ćwiczeń wystarcza do osiągnięcia dobrej formy i samopoczucia. Osoby początkujące powinny często powtarzać te same ćwiczenia i robić między nimi dłuższą przerwę.

Zasady których należy przestrzegać!
Podczas ćwiczeń powinnaś oddychać równomiernie i nie wstrzymywać oddechu. Oddech powinien być spokojny i regularny. Bardzo ważne jest również zachowanie prawidłowej postawy ciała oraz prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń.

Najpierw przeczytaj uważnie opis ćwiczeń i przyjrzyj się dokładnie jego ilustracji. Postaraj się skoncentrować, ponieważ brak koncentracji i zmęczenie powodują niestaranne wykonywanie ćwiczeń, co może być przyczyną urazów.

Podziel się z przyjaciółmi:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, ocena: 5,00 na 5)


8 komentarzy

  1. Konsultacja z lekarzem zawsze jest konieczna bo nigdy nie wiadomo jakie urazy mogą się obudzić kiedy nagle nadwyrężymy swoje ciało poprzez zbyt intensywne ćwiczenia. Dobrze jest też na początku swojej przygody z ćwiczeniami zasięgnąc porady trenera osobistego, kilka lekcji z trenerem to nie majątek a może uchronić nas przed naprawdę poważnymi urazami. Ja właśnie zaczynałam od konsultacji z lekarzem i trenerem i nigdy nie nabawiłam się żadnej kontuzji.

  2. A jeśli kogoś naprawdę nie stać na trenera to jak się za to zabrać tak żeby było bezpiecznie od początku? jak często i jak długo ćwiczyć na początek?

  3. 3 razy w tygodniu tak po 30 min jest wystarczajaco jak na początek, jest pelno poradników od czego zaczac i jak się za to zabrac ale dobrze jest przejsc się chociaż do lekarza rodzinnego zeby dowiedziec sie czy wszystko jest ok z naszym zdrowiem

  4. Ja właśnie po ćwiczeniach !! Dawać dziewczyny bo samo się nie zrobi !! ;D

  5. No ja się tak już zabieram od roku i co tydzień zaczynam od poniedziałku ale w poniedziałek zazwyczaj mi się nie chce bo po imprezie albo początek tygodnia albo jeszcze jakaś wymówka się znajdzie ;D

  6. Ja też tak przez długi czas odkładałam ćwiczenia “na jutro” aż w końcu wzięłam się za siebie, i tak od roku ćwiczę prawie codziennie 🙂 I powiem wam że naprawdę warto bo tak po ok miesiącu nie zmuszałam się już do ćwiczenia tylko po prostu chciałam i źle się czułam jak opuściłam trening 🙂

  7. dziewczyny weźcie się za siebie jeśli któraś jeszcze nie zaczęła bo lato już tuż tuż żebyście nie zaczeły miesiąc przed narzekać że przecież teraz to już nie zdążycie, powoli a do celu 🙂

  8. Już pierwsza opalenizna złapana i odrazu lepiej się wygląda, ja już walczę od stycznia i jest naprawdę dobrze ! ;D

Zostaw komentarz

Dyskutując, szanujmy innych Użytkowników nawet jeżeli nie zgadzamy się z nimi. Za wulgaryzmy i linki w komentarzach traci się konto. Prosimy uważnie redagować wpisy, po ich zapisaniu nie ma możliwości edycji.
Komentarze nowych Użytkowników są przez jakiś czas akceptowane przez Moderatorów.

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*